10 Mart 2010 Çarşamba

Sultan Abdülaziz Dönemi Islahatları

Hukuk ve Yönetim lamndaki Islahatlar #Nizamiye Mahkemeleri açılmıştır. (Şeriat mahkemelerinin yanı sıra, Avrupa hukuk ku¬rallarına göre işleyen yeni mahkemelerin açılmasıyla, hukukta ikilik başlamıştır )


#İlk Osmanlı medeni kanunu olan Mecelle, Ahmet Cevdet Paşa öncülüğünde hazır¬lanmaya başlanmıştır.

#Şûra-ı Devlet kurulmuştur. (Danıştay)

#Vilayet Nizamnamesi yayınlanmıştır.

#İstanbul Emniyet Sandığı açılmıştır.

#Mithat Paşa'nın girişimiyle çiftçiye ucuz kredi verilmesi amacıyla Memleket Sandıkları kurulmuştur.

#Bahriye Nezareti kurulmuştur.

#ilk posta pulu basılmıştır.

Eğitim Alanındaki Islahatlar

#Maarif-i Umumiye Nizamnamesi yayınlanarak (Genel Eğitim Kanunu) ilk kez azınlık okulları ve yabancı okulların programları denetlenmeye başlanmıştır.

#Galatasaray Sultanisi açılmıştır.

#Kız öğretmen okulu olan Dar'ül Muallimat açılmıştır.

#Darüşşafaka Lisesi açılmıştır.

#Kaptan Mektebi açılmıştır.

2 yorum:

sergun dedi ki...

kpss'ye girecek miyim hala emin değilim ama dün bi deneme çözdüm de herşeyi unutmuşum. arada boş kaldıkça okuyayım burayı. emek vermişsin kendi adıma teşekkürler

Atolyekedi dedi ki...

Süper bir blog olmuş canım ya ne kadar uğraşmışsın, burayı tanıtmak lazım. Eminim eskiden benim olduğum gibi sessiz blog takipçileri vardır ve belkide dersaneye gitme imkanları yoktur. Tebrik ediyorum seni muhteşem bir düşünce bu.Devamını diliyorum, çok faydalı olmuş

LinkWithin